Brokerski poslovi u osiguranju i reosiguranju
Opći uvjeti poslovanja za posredovanje u osiguranju

UVOD
Izdavatelj ovih Općih uvjeta poslovanja za posredovanje u osiguranju (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti poslovanja) je Qualis
Protectus, obrt za brokerske poslove u osiguranju i reosiguranju vl.Damir Božičević, Ljudevita Posavskog 36B, 10000 Zagreb,
Republika Hrvatska (u daljnjem tekstu: Posrednik), upisan u obrtni registar u Zagrebu rješenjem Klasa: KLASA: UP/I-311-
02/22- 001/397, URBROJ: 251-06-11-1/007-22-3, sa danom 22.02.2022.g.MBO: 98376179, OIB; 26917743473, Podaci
provjerljivi u obrtnom registru (www.or.portor.hr). Nadležno tijelo za nadzor poslovanja Posrednika je Hrvatska agencija za
nadzor financijskih usluga (u daljnjem tekstu: HANFA). Rješenjem od 02.prosinca.2021. , HANFA je Posredniku izdala dozvolu
za obavljanje poslova distribucije osiguranja I reosiguranja i upisan je u registar brokera u osiguranju i reosiguranju. Također je
upisan i u Registar obrta za za brokerske poslove u osiguranju i reosiguranju koji se vodi kod HANFAe. Podaci iz registra
HANFA-e provjerljivi su na internetskoj stranici www.hanfa.hr.

POJMOVNIK
Pojedini pojmovi upotrijebljeni u Općim uvjetima poslovanja imaju sljedeće značenje:
Klijent/Stranka: pravna ili fizička osoba koja povremeno ili trajno koristi poslovne usluge Posrednika – obrta za brokerske
poslove u osiguranju i reosiguranju koje po nalogu stranke obavlja poslove distribucije osiguranja. Ovlaštenje za posredovanje: je
pisana isprava kojom Klijent nesporno iskazuje volju da postane Klijentom te ovlašćuje Posrednika za poslove u svezi s
pregovaranjem s društvom za osiguranje čiji je predmet nastojanje da se Klijentu kao budućem ugovaratelju osiguranja, sukladno
njegovim zahtjevima, odnosno potrebama, omogući sklapanje ugovora o osiguranju, odnosno reosiguranju.
Nalog za posredovanje: je instrukcija koju Klijent podnosi Posredniku, a kojom se traži izvršenje jednog ili niza Poslova
posrednika u osiguranju, odnosno reosiguranju.
Poslovi posrednika/brokera u osiguranju: su poslovi distribucije osiguranja po nalogu Klijenta u svezi s aktivnostima
pregovaranjem s društvom za osiguranje čiji je predmet nastojanje da se budućem ugovaratelju osiguranja, sukladno njegovim
zahtjevima, odnosno potrebama, omogući sklapanje ugovora o osiguranju, odnosno reosiguranju i poslovi koji se odnose na
pripremu za sklapanje ugovora o osiguranju, odnosno reosiguranju i pomoć pri izvršavanju prava iz ugovora o osiguranju,
odnosno reosiguranju, sklopljenih posredovanjem Posrednika, a posebno pri rješavanju odštetnih zahtjeva naslovljenih na društvo
za osiguranje.
Posredovanje/brokerski poslovi u osiguranju (kada ga obavlja obrt za brokerske poslove u osiguranju): je distribucija
osiguranja po nalogu Klijenta koja temeljem utvrđenih zahtijeva odnosno potreba klijenta/stranke uključuje djelatnosti
pokretanja, predlaganja ili obavljanja poslova pripreme za sklapanje ugovora o osiguranju, odnosno reosiguranju, pomoć pri
izvršavanju prava iz ugovora o osiguranju, a posebno pri rješavanju odštetnih zahtjeva naslovljenih na društvo za osiguranje.

Savjetovanje:

Broker kod distribucije osiguranja i reosiguranja postupa po nalogu stranke na način da prije sklapanja ugovora o
osiguranju na temelju informacija dobivenih od klijenta/stranke daje klijentu/stranci objektivne informacije o proizvodu
osiguranja kako bi klijent/ stranka mogao samostalno donijeti informiranu odluku o sklapanju ili nesklapanju ugovora o
osiguranju pri čemu ne daje savjete o proizvodima osiguranja koje distribuira.
1/4 Opći uvjeti poslovanja za posredovanje u osiguranju

Brokerski poslovi u osiguranju i reosiguranju
1. OPSEG USLUGE POSREDNIKA
1.1 Ovlaštenje za posredovanje u osiguranju smatra se pisanim sporazumom o pružanju usluga u opsegu utvrđenom. Općim
uvjetima poslovanja pod pojmovnim određenjem Poslova posrednika u osiguranju. 1.2 Posrednik je dužan Poslove posrednika u
osiguranju poduzimati samo temeljem izričitog Naloga za posredovanje.

2. NAKNADA
2.1. Posrednik nema pravo od Klijenta zahtijevati plaćanje provizije ili kakvu drugu naplatu osim ako nije s Klijentom izričito
pisano drugačije ugovoreno.

3. OBVEZE I ODGOVORNOSTI POSREDNIKA
3.1. Obveze Posrednika
Posrednik je dužan obavljati svoju djelatnosti tako da štiti interese Klijenta. Posrednik je dužan ponudu za sklapanje ugovora o
osiguranju pripremiti temeljem podataka koje je od Klijenta prikupio, vodeći se zahtjevima i potrebama o kojima ga ovaj izričito
obavijestio, te o uvjetima prihvata takve ponude u ime Klijenta voditi pregovore s zainteresiranim za osiguranje. Posrednik je
dužan postupati u okvirima uputa i zahtjeva Klijenta sadržanih u Nalogu za posredovanje. Konačnu odluku o prihvaćanju prava i
primanja ispunjenja obveza ugovaratelja osiguranja, odnosno osiguranika iz ugovora o osiguranju donosi Klijent. Posrednik će
posredovati kod sklapanja osiguranja, provjeriti sadržaj polica police osiguranja i drugih akata vezanih uz ugovor o osiguranju
kako bi potvrdio njihovu istovjetnost s uvjetima o kojima se Klijent sporazumio s osigurateljima, obavijestiti Klijenta o proceduri
prijave šteta te promptno pružati pomoć Klijentu za vrijeme trajanja ugovora o osiguranju koje je Klijent sklopio njegovim
posredovanjem.
3.2 Odgovornost Posrednika
Posrednikova odgovornost za štetu, koja može proizaći iz poslovnog odnosa Posrednika i Klijenta, ograničena je sukladno
odredbama Zakona o osiguranju u iznosu od najmanje 9.900.000 kn po svakom odštetnom zahtjevu i ukupno 14.750.000 kn za
sve odštetne zahtjeve u jednoj godini.

4. OBVEZE I ODGOVORNOSTI KLIJENTA
4.1 Načelo odgovornosti
Klijent je dužan u svom odnosu sa Posrednikom postupati u skladu s načelom savjesnosti i poštenja te s pažnjom dobrog
gospodarstvenika.
4.2. Informiranje PosrednikaRadi redovitog i nesmetanog odvijanja poslovnog odnosa potrebno je da:
a) tijekom pripreme za sklapanje ili obnovu ugovora o osiguranju, Klijent pruži Posredniku sve informacije i činjenice koje su mu
poznate , a značajne su za ocjenu rizika te da, za vrijeme trajanja ugovora o osiguranju, bez odgađanja obavijesti Posrednika o
svakoj promjeni okolnosti koja može biti značajna za ocjenu rizika (bilo da se radi o njegovu povećanju ili smanjenju i to
neovisno o tome da li je do promjene došlo postupkom Klijenta ili bez njegova sudjelovanja)
2/4 Opći uvjeti poslovanja za posredovanje u osiguranju

Brokerski poslovi u osiguranju i reosiguranju
b) Klijent bez odgađanja obavijesti Posrednika o činjenici nastupa štetnog događaja te po učinjenoj obavijesti Posredniku pruži
informacije o okolnostima i posljedicama navedenog događaja njegove obveze priopćavanja Relevantnih okolnost i Prijava
štetnog događaja, kako je ona utvrđena ovom točkom.
4.3 Sadržaj i dostava Naloga za posredovanje
Klijent je dužan pravovremeno dostaviti Posredniku Nalog za posredovanje koji mora sadržavati precizne informacije i
smjernice.

5. ČUVANJE POVJERLJIVIH INFORMACIJA I OSOBNIH PODATAKA
5.1. Posrednik će sve informacije, podatke, činjenice i okolnosti o pojedinom Klijentu s kojima raspolaže tretirati kao povjerljive.
Sve povjerljive informacije kojima raspolaže o pojedinom Klijentu Posrednik će čuvati kao poslovnu tajnu te će ih koristiti samo
u svrhu pružanja usluga poslova posrednika u osiguranju predmetnom klijentu.
5.2 Klijent ovlašćuje Posrednika da tajne i osobne podatke u nužnom obimu razmjenjuje s osigurateljima (trenutnim i
potencijalnim) te unosi u dokumentaciju koja nastaje u vezi s obavljanjem Poslova posrednika u osiguranju.

6. RAZDOBLJE OVLASTI
6.1 Ovlaštenje o posredovanju u osiguranju se daje na neodređeno vrijeme te ga svaka strana ima pravo otkazati pisanim putem,
uz otkazni rok od 30 dana za vrijeme kojeg je svaka strana obvezna uredno, potpuno i savjesno ispunjavati preuzete obveze.

7. POSTUPAK RJEŠAVANJA PRITUŽBI KLIJENTA
7.1 Klijent odnosno svi subjekti koji su važećim propisima definirani kao zainteresirane osobe i Posrednik nastojati će sve
eventualne sporove koji proizlaze iz usluga Posrednika riješiti sporazumno, u mirnom postupku.
7.2 Pritužbu na pružanje usluga odnosno izvršenja obveza posrednika mogu podnjeti osiguranik ili ugovaratelj osiguranja ili
korisnik iz ugovora o osiguranju u roku od 15 dana od kada je saznao za ralog pritužbe.
7.3 Pritužba se podnosi Posredniku pisanim podneskom na adresu sjedišta obrta, Qualis Protectus, obrt za brokerske poslove u
osiguranju i reoosiguranju vl. Damir Božičević, Ljudevita Posavskog 36B, 10000 Zagreb ili e- mailom na adresu: db@qualis-
protectus.hr
7.4 Pritužba treba sadržavati:
a) ime i prezime i adresu podnositelja pritužbe koji je fizička osoba ili njegovog zakonskog zastupnika, odnosno tvrtku, sjedište i
ime i prezime odgovorne osobe podnositelja pritužbe koji je pravna osoba,
b) razloge pritužbe i zahtjeve podnositelja pritužbe,
c) dokaze kojima se potvrđuju navodi iz pritužbe kada ih je moguće priložiti, a može sadržavati i isprave koje nisu bile
razmatrane u postupku u kojem je donesena odluka zbog koje se pritužba podnosi kao i prijedloge za izvođenje dokaza,
d) datum podnošenja pritužbe i potpis podnositelja pritužbe odnosno osobe koja ga zastupa,
3/4 Opći uvjeti poslovanja za posredovanje u osiguranju

Brokerski poslovi u osiguranju i reosiguranju
e) punomoć za zastupanje, kada je pritužba podnesena po punomoćniku.
7.5 Nakon analize i provjere navoda iz pritužbe Posrednik će u pisanom obliku odgovoriti podnositelju najkasnije u roku od 15
dana od dana zaprimanja pritužbe.
7.6 Ako je pritužba podnesena elektroničkom poštom ili podnositelj pritužbe to izričito traži, odgovor na pritužbu može se poslati
elektroničkom poštom, uz poštivanje propisa koji uređuju zaštitu osobnih podataka.
7.7 Svi sporovi koji proizlaze iz odnosa osiguranja ili u vezi s njim, uključujući i sporove koji se odnose na pitanja njegovog
valjanog nastanka, povrede ili prestanka, kao i na pravne učinke koji iz toga proistječu, mogu se uputiti na mirenje pri jednoj od
organizacija za mirenje u Republici Hrvatskoj (Hrvatski ured za osiguranje, Hrvatska gospodarska komora i dr.). Nadležno tijelo
za nadzor obavljanja poslova distribucije osiguranja je Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA), Ulica Franje
Račkog 6, 10 000 Zagreb, www.hanfa.hr
7.8 U slučaju da se unatoč nastojanju sporazumnog rješavanja spora ne uspije postići mirno rješenje spora, ugovara se mjesna
nadležnost stvarno nadležnog suda u Zagrebu.

Opći uvjeti poslovanja za posredovanje u osiguranju primjenjuju se od 22.02.2022.